Pusty Szanghaj – wszyscy poszli na zakupy

Najnowsza kampania reklamowa Tabao przedstawia wyludniony Szanghaj (The empty city of China). Czyż nie jest to ciekawe: puste ulice największej metropolii w Chinach… ? Oczywiście, że tak. Więc z wielkim zaciekawieniem zabrałam się do oglądania spotu. Niestety, przynajmniej dla mnie, skończyło się na oczekiwaniu czegoś MEGA kosmicznego i poruszającego moja wyobraźnię i zmysły. Chyba miałam zbyt duże oczekiwania do sposobu realizacji tej reklamy.

Teraz trochę konkretów.

Tabao Mall – to największe imperium robienia zakupów online na terenie Chin. Hasłem przewodnim kampanii jest: Puste ulice – to nie znaczy, że nikt nie robi zakupów. Nie będę Wam tutaj przepisywała czy tłumaczyła tego jaki odbiór był w samych Chinach. Możecie sami przeczytać więcej na Chinasmack pod tym adresem: http://advertising.chinasmack.com/2011/taobao-mall-the-empty-city-of-china.html

Z mojej strony mogę dodać, że widziałam kilka reklam pustych miast czy misteczek (na chinasmack macie nawet załączone video z 1994 roku, gdzie podobną ideę wykorzystała agencja M&C Saatchi realizując kampanię dla British Airways).

Reklamówka w moim odczuciu jest za nudna, stonowana i za smętna. Niczym nie zaskakuje i nie ma w niej nic – czego bym już nie widziała. Agencja kreatywna Lowe China przeliczyła się mówiąc o niej – rewolucyjna. Poprawność dziś to już za mało.

Zobaczcie sami.

Skomentuj

