Uczymy się języka chińskiego

Warto inwestować w naukę języków obcych, chyba nie muszą o tym nikogo z Was przekonywać. Są wakacje, wiele osób ma wiecej czasu wolnego, który można spożytkować np. na spróbowaniu swoich sił w nauce języka chińskiego. To trening dla umysłu i próba wytrzymałości po pierwszym przerażającym odkryciu: „ile tego jest!” i „ale, to trudne…”. Wszyscy chętni mogą uczyć się języka Państwa Środka razem z echinski.pl (http://echiny.pl/echinski/).

Zachęcam do nauki i dzielenia się swoimi wrażeniami dotyczącymi nauki chińskiego. 

2 thoughts on “Uczymy się języka chińskiego

  1. Ja chętnie nauczyłabym się chińskiego chociaż z niezbyt rozsądnego powodu: spodobały mi się stare film martial arts z Hong Kongu, do których nie sposób znaleźć napisów w Internecie. Mam tylko mały problem: wcześniej spodobał mi się kpop i zaczęłam już uczuć się koreańskiego🙂 Ale może to lepiej – język chiński jest trudniejszy do nauki niż koreański.

    • Hmm… nie uczyłam się akurat koreańskiego więc nie mam o nim bladego pojęcia od tej strony technicznej. Co do chińskiego – rzeczywiście to jeden z najtrudniejszych ale i zarazem najbardziej logicznych języków świata. Język ten dzieli się na dwie odmiany mandaryński i kantoński i ma tyle dialektów, że głowa mała… I wcale Twój powód nauki języka nie jest dla mnie aż tak bardzo nierozsądny. Moja przygoda z chińskim zaczęła się od muzyki:) Najpierw była jedna, potem druga piosenka, potem odkryłam KTV i zaczęło się. Dzisiaj właśnie o tyle jest dobrze i łatwiej się uczyć tych azjatyckich języków bo jest bardzo dużo filmów, seriali (oni mają tam zabójcze teksty, a mówią w miarę powoli i wyraźnie) czy muzyki karaoke z tekstami, tak że każdy z nas może przynajmniej spróbować nauczyć się pisać i trochę mówić – przynajmniej takich zwrotów, które ja określam turystycznymi:) Poza tym odnośnie samego chińskiego myślę, że przyjemnie nauczyć się chińskiej kaligrafii, która jest sztuką samą w sobie:)

Skomentuj

