Biżuteria Akaneko

To już trzecia odsłona o ciekawych postaciach i ich pomysłach na e- sklepy. Tym razem przedstawiam Wam Małgorzatę Stokłosę i jej sklep z biżuterią Akaneko. 

Kiedy powstał sklep?

Sklep został uruchomiony 1 maja, ale powstawał już pół roku wcześniej, przy współpracy kilku osób.

Skąd pomysł na taką działalność?

Pytanie to słyszę często, jednak nigdy nie umiem na nie odpowiedzieć. Tak naprawdę nie wiem, kiedy stwierdziłam, że założę sklep, tudzież kiedy zaczęłam tworzyć biżuterię. Któregoś dnia spróbowałam zrobić sobie biżuterię. Kupiłam trochę półproduktów i zmontowałam pierwsze kolczyki. Kilka następnych par sprzedałam wśród znajomych. Były to zupełnie zwyczajne wzory, niezwiązane z moim zainteresowaniem kulturą azjatycką. Tworzenie biżuterii okazało się wielką frajdą więc zaczęłam kupować coraz więcej półproduktów. Gdy uzbierało się ich kilka pudełek postanowiłam założyć sklep, aby z mojej radosnej twórczości mogli skorzystać także inni. Wtedy już miałam w swoich zbiorach materiały na biżuterię w stylu chińskim bądź japońskim, takie jak cloisonne i laka. Prawdopodobnie brak biżuterii z laki stał się bodźcem, który zdecydował o założeniu sklepu. Biżuteria z tego materiału jest ciężko dostępna, a sama laka jest droga. Gdy brałam ślub (w satynowej, chińskiej sukience), bardzo chciałam mieć biżuterię z tego produktu. Zalazłam na Allegro komplet, który kupiłam (był drogi!). Potem żałowałam zakupu i postanowiłam zrobić swoją własną biżuterię. Parę osób zainteresowało się moim kompletem i zrobiłam kilka na zamówienie.

Co można znaleźć w asortymencie Twojego sklepu?

W sklepie można znaleźć biżuterię damską i męską, opartą o różnorodne materiały oraz wzory z kultur europejskich i wschodnich. Używam zarówno materiałów sztucznych (fimo, akryl, kauczuk), jak i naturalnych (kamienie naturalne, laka, żywica), a także ręcznie wytworzone półprodukty (chińskie cloisonne, ceramika). Poza biżuterią w sklepie można znaleźć kobiece akcesoria o azjatyckim wzornictwie, takie jak portmonetki, kasetki na
biżuterię czy breloczki do komórek.

Sama tworzysz biżuterię, rozumiem więc że wiele z produktów wyszło z Twoich rąk?

W sklepie mam biżuterię zarówno zrobioną własnoręcznie, jak i kupioną gotową.

Współpracujesz z jakimiś producentami czy dystrybutorami biżuterii?

Mam swoje ulubione sklepy z półproduktami oraz hurtownie biżuterii gotowej. Ale gdy tylko wyjeżdżam poza Warszawę i trafię gdzieś w trasie na ślad biżuterii, również korzystam:)

Jakie produkty cieszą się największą popularnością?

Największą popularnością cieszą się produkty czasowo na topie, np. obecnie – bransoletki modułowe. Warto również wspomnieć, że pewne produkty sprzedają się chętniej u mężczyzn, a pewne u kobiet. Mężczyźni najczęściej kupują u mnie biżuterię ze Swarovskim (np. na Dzień Kobiet). U mnie w pracy (tak tak, poza prowadzeniem sklepu normalnie pracuję😛 ) najczęściej robię po prostu biżuterię na zamówienie, która czasem nie podlega żadnym kategoriom😉 Wbrew pozorom biżuteria stylizowana na styl wschodni nie cieszy się zbyt wielkim zainteresowaniem. Mam wrażenie, że zbyt mało osób lubi te klimaty, albo nie wiedzą, gdzie szukać.

Dlaczego warto skorzystać z oferty Twojego sklepu?

Na korzyść mojego sklepu przemawiają dwa aspekty: po pierwsze asortyment o azjatyckim wzornictwie, którego czasem próżno szukać w innych sklepach. Druga sprawa to niskie ceny. Sklep nie służy mi jako główne źródło dochodów, a jedynie jako hobby, także nie oferuję cen z kosmosu.

 

 

Właścicielka Akaneko o sobie:

Małgorzata Stokłosa – Obecnie mam lat 28 i żem zamężna🙂 Z wykształcenia informatyk i pedagog, z doświadczenia redaktor serwisu i traffic manager. Co lubię: filmy (w tym anime), tworzenie biżuterii, dobre jedzonko (gotować także), herbatę (posiadam niezły zbiorek;), haftowanie (krzyżykiem) i miód (polecam japońskie miodowe ciasto „kasutera”). Nie lubię: robali, owoców morza i wcześnie wstawać.

Strona e-sklepu: http://www.akaneko.pl

Profil na Facebooku: http://www.facebook.com/bizuteria.akaneko

Skomentuj

