Chang Jing i „Breath” – coś dla miłośników guzheng

Guzheng to chińska, szarpana cytra. Najbardziej podstawowy sposób gry na tym instrumencie polega na szarpaniu strun obiema rękami. Można również robić to lewostronnie lub prawostronnie. Za struny pociąga się zazwyczaj prawą ręką i to w niej trzyma się tzw. plektron (oryginale kostki wykonywano z kości słoniowej lub skorupy żółwia). Dodam jeszcze, że instrument był najbardziej popularny za czasów dynastii Qin.

Tradycyjne instrumenty chińskie najbardziej lubię słuchać w kompozycjach muzyków, którzy umiejętnie i pięknie łączą folklor z nowoczesnością. Dziś postanowiłam Wam zaprezentować coś w bardziej klasycznym ujęciu. Na 5:31 minuty można przenieść się do innego świata, pozwolić ciału i duszy na oddech. Zapraszam do przesłuchania i obejrzenia video do utworu „Breath” tajwańskiej piosenkarki Chang Jing.

 

I jak się Wam podoba?

P.S.: A do wpisu zainspirował mnie dziś Kamil z Moja-Azja, który podesłał mi wersję jednej z piosenek Adele właśnie zagraną na guzheng;-)

* Strona Chang Jing ( jęz. chiński): http://www.gold-typhoon.com.tw/index.php?section=artist&action=info&id=948

6 thoughts on “Chang Jing i „Breath” – coś dla miłośników guzheng

    • Dziękuję, miło mi;-) To prawda utwór jest magiczny, a przynajmniej ma coś takiego w sobie, że na te kilka minut człowiek odrywa się od rzeczywistości i odpoczywa, może złapać oddech;-) A do wpisu sam mnie zainspirowałeś tym video z wersją „Rolling in the deep” zagraną na guzheng;-) PozdrawiaM

Skomentuj

