Spotkania z językiem chińskim

Wiadomość od znajomego:

Zapraszam do wspólnej, bezpłatnej nauki języka chińskiego już w najbliższy czwartek 15 listopada od 19.00 do 20.00 w siedzibie akademii HENHAO (www.henhao.pl):

Akademia HENHAO
 ul. Widok 20 lok. 2
00-023 Warszawa, Polska
(Metro Centrum)

Osoby, które przyjdą na spotkanie (jeżeli już mówią po chińsku) proszone są o przygotowanie 2-3 /więcej minutowej prezentacji o sobie, swoich zajęciach, albo o swojej działalności /swojej firmy w języku chińskim. Informację o spotkaniach przekażcie proszę znajomym, którzy mówią lub uczą się czy też zamierzają się uczyć języka chińskiego.

Pozdrawiam i do zobaczenia,
Vlad Łychota
693 76 04 18

5 thoughts on “Spotkania z językiem chińskim

    • Jeśli chciałabyś zacząć rozmawiać i poruszać proste kwestie wystarczy pół roku w Chinach. Podstawa to codzienna nauka. Do takiego już niezłego poziomu posługiwania się tym językiem potrzeba ok. 3 lat, ale przy założeniu, że każdego dnia przykładasz się do nauki.

      • ogólnie metodyka uczenia się języka obcego jest mi dobrze znana (swego czasu zresztą wykładałam ten przedmiot studentom) 🙂
        Zastanawia mnie jednak czy chiński nie jest o wiele trudniejszy niż większość europejskich języków chociażby ze względu na chiński alfabet

      • Naprawdę wykładałaś metodykę? Wow, to musisz być niezwykle poukładana językowo;) Na pewno miałabym u Ciebie dwójkę:D Kasiu, odpowiem Ci tak jak potrafię i na tyle, ile sama liznęłam chińskiego oraz na podstawie doświadczeń znajomego, który sam (bez szkoły!) nauczył się tego języka i dziś nim włada. Ja np. uczyłam się w przeszłości rosyjskiego i nawet trochę próbowałam kiedyś sił w starożytnej grece więc miałam wcześniej do czynienia z innym alfabetem niż nasz, a przy nauce znaków chińskich jest to naprawdę wielkim ułatwieniem. Jasne, jest to trudny język, wymagający pod wieloma względami, ale można się go nauczyć, tylko trzeba poświecić mu bardzo dużo czasu i być bardzo systematycznym i go używać. Ważne jest podejście. Jak chcesz, dasz radę. Poza tym w chińskim jedna sprawa to mówienie, a druga pisanie… Wg mnie najtrudniejsza sprawa to tony, a język chiński ma ich aż cztery i dla kogoś kto nie jest Chińczykiem ich „załapanie” może być trudne. Mój znajomy nigdy nie chodził do szkoły, a dziś swobodnie rozmawia na każdy temat z Chińczykami, a np. niektórzy studenci, którzy studiują sinologię nawet po studiach nie są w stanie rozmawiać…

      • czy poukładana językowo?🙂 metodycznie zapewne🙂
        Z tym ich alfabetem to jest właśnie podobno problem dla nich samych. Koleżanka, która przez rok mieszkała w Chinach opowiadała jak sami Chińczycy cały czas na każdym kroku ćwiczą swój język pisany. Byłam więc ciekawa jak jest on trudny dla nie Chińczyka🙂

Skomentuj

