…więc jak to jest z tą miłością…? /”Zazdrośnice”, Eric-Emmanuel Schmitt

Mnie „Zazdrośnice” nie przekonały. W ogóle mam z nimi ten problem, że jako dorosła czytelniczka do końca nie wiem, co mam o nich myśleć. Historię czterech przyjaciółek wierzących, że miłość przemija, lecz przyjaźń trwa wiecznie mogę opisać jako banalną i niewymyślną. 
zazdrosnicePowieść jest lekka, niezbyt wymagająca i prosta. A jednak lektura spowodowała pojawienie się jakiegoś niepokoju we mnie, niepokoju rodzącego pytania o miłość, przyjaźń czy ogólnie o pojęcie stałości w życiu człowieka. Nie odmówię Ericowi-Emmanuelowi Schmittowi też zmysłu obserwatorskiego czy naprawdę bardzo dobrego sportretowania wieku nastoletniego jako tego, który zwykłe problemy rozdmuchuje do rangi wielkiego dramatu. Co jest tu jeszcze plusem, autor w prosty sposób, ale jakże celnie, uchwyca rodzenie się zazdrości w sercach swoich bohaterek.

Całość recenzji przeczytasz tu:LM (kliknij) 

Tytuł: „Zazdrośnice”
Autor: Eric-Emmanuel Schmitt
Wydawnictwo: Wydawnictwo Znak Literanova

 

2 thoughts on “…więc jak to jest z tą miłością…? /”Zazdrośnice”, Eric-Emmanuel Schmitt

  1. to tak w ogóle jest z prozą EES. Z jednej strony jest klarowna, wciągająca i posiada pewną głębie. Z drugiej zaś, czegoś jej brakuje i w paradoksalny sposób odpycha. Zazdrośnic chyba nie czytałem (pamięć już nie ta co kiedyś) więc trudno się mi wypowiedzieć w konkretnym temacie… ale zakładam, że powieść nie odbiega od standardu autorskiego😉

    • Jeśli się nie mylę to „Zazdrośnice” oficjalną premierę miały w Walentynki:) Ja akurat mogłam przeczytać przedpremierowo:))

      Dla mnie było to pierwsze spotkanie z EES. Dla wyrobienia opinii muszę coś jeszcze przeczytać. A Wasze uwagi odnośnie prozy EES, tak w kontekście tej książki, bardzo celne!:)

Skomentuj

